Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2012

Κυπελλα Φυτευσης Κωπροχωματος


Γενικα εδω και καιρο προσπαθω να βελτιωσω οπως μπορω τον κηπο μου,κανοντας τον πιο αποδοτικο  αλλα συναμα και πιο βιολογικο.Δε μαρεσουν τα υβριδια και τα μεταλλαγμενα φυτα.Και ετσι προσπαθω να τα αποφυγω.Αγοραζοντας απο γεωπονικα μαγαζια δε ξερεις τι παιρνεις δυστυχως.Αν δε τα παραγει και ο ιδιος ο γεωπονος και τα αγοραζει,ειναι πολυ πιθανο να μην ξερει  τι ειναι ουτε και αυτος.
Και ετσι σιγα σιγα προσπαθω να φτιαξω τα δικα μου φυτα απο δικους μου σπορους.Περυσι κρατησα απο μερικα δυνατα φυτα σπορους και θα προσπαθησω να κανω αυτο που εκαναν οι παππουδες μας με τοση επιτυχια για αιωνες.Σπορα και φυτευση απο δικα μου φυτα.Η ολη διαδικασια θελει χρονια αλλα καποια στιγμη πιστευω οτι θα ειμαι σε θεση να παραγω μονος μου τα καταλληλοτερα φυτα για το δικο μου χωραφι.

Ετσι χτες κατα τη περιηγηση μου σε ενα πολυκαταστημα Praktiker στο τομεα του κηπου,ψαχνοντας για τυχον υδροπονικα εξαρτηματα(δυστυχως δε ειχε)επεσα τυχαια πανω σε ενα stand της Vilmorin.Ειναι μια Γαλλικη εταιρια που ασχολειται με σπορους και φυτα.Ειχε αρκετα ειδη σπορων και εξαρτηματων φυτευσης.
Αυτο που μου εκανε μεγαλυτερη εντυπωση και δε το ειχα ξαναδει ηταν τα κυπελακια φυτευσης απο συμπιεσμενο κωπροχωμα.Ειχε σε διαφορες συσκευασιες.Εγω αγορασα τα απλα,ενα σετ με 32 κυπελλακια που κοστιζε περιπου 7μιση ευρω.Φαινεται ακριβο ειναι η αληθεια,αν αναλογιστει κανεις οτι τα απλα τα πλαστικα,κοστιζουν 1 ευρω τα 25 μαζι με τη βαση.
Γιατι ειναι τοσο ακριβο και τι υποσχεται οτι κανει ομως?
Το βασικο του χαρακτηριστικο και αυτο που υποσχεται οτι κανει τη διαφορα ειναι οτι ειναι φτιαχμενα απο συμπιεσμενο κωπροχωμα και ειναι βιοδιασπωμενο.
Τι σημαινει αυτο πρακτικα?Οτι πολυ απλα η μεταφυτευση οταν το φυτο ειναι ετοιμο να βγει απο το χωρο του σπορειου γινεται χωρις να το βγαλουμε απο το κυπελλακι.Το φυτευουμε οπως ειναι και αυτο σιγα σιγα και με την υγρασια του εδαφους θα γινει ενα με το χωμα.Γλυτωνοντας ετσι το σοκ της μεταφυτευσης.
Οποιος εχει μεταφυτευσει μικρα φυτα και λαχανικα ξερει οτι οταν γινεται η μεταφυτευση παντα το φυτο παθαινει ενα σοκ καποιων ημερων.Ενας λογος που γινεται ειναι γιατι μεσα στο κυπελλακι που εχουμε οι ριζες στην αρχη προσπαθουν να απλωθουν,οταν ομως φτανουν στα τοιχια τοτε σταματουν αφου δε μπορουν να το διαπερασουν και ψαχνουν διεξοδο για να αναπτυχθουν.Ειτε προς τα πανω ειτε προς το εσωτερικο.Στο τελος αν αφησουμε αρκετα το φυτο μεσα στο κυπελλακι ειναι μια μπαλα απο ριζες.
Με το κυπελλακι απο κοπροχωμα οι ριζες οταν θα μεγαλωσουν αρκετα θα μπορεσουν να το διαπερασουν.
Εκανα τη σπορα ιδιων φυτων και σε συμβατικα κυπελλακια και στα κωπροχωματος και περιμενω να δω τη διαφορα(αν υπαρχει).
Αν ολα γινουν οπως υποσχεται η Vilmorin,τοτε θα κερδισω λιγο χρονο και ετσι η συγκομιδη μου θα ειναι πιο πρωιμη απο οτι με τα συμβατικα,αν οχι απλως θα εχω χασει 7μιση ευρω.
Απο το ψαξιμο που εκανα παντως απο εχτες(σε ξενες ιστοσελιδες κυριως),φαινεται οτι κανει αυτο που υποσχεται.Δε εχει τη αποδοση των υδροπονικων αλλα ειναι καλυτερο απο τα συμβατικα.
Βρηκα και καποιες ιδεες για αυτοσχεδια οικονομικα βιοδιασπωμενα κυπελλακια.Αν βρω το χρονο θα προσπαθησω να τα φτιαξω σε λιγο καιρο.


Update 
07-05-2012
Λοιπον εχω ηδη δοκιμασει τα πρωτα κυπελακια και εχω τις πρωτες παρατηρησεις.
Συν  
 - Φαινεται οτι κρατανε πιο πολυ τη υγρασια απο τα πλαστικα κυπελακια.
 - Κρατανε πιο πολυ τη υγρασια ακομα και οταν βρισκονται μεσα στο εδαφος.
 - Ειναι πολυ πιο ευκολο να τα βγαλεις απο τα κυπελακια αν θες,αφου σκιζονται με μια κινηση.

Πλην 
- Τα φυντανια που φυτεψα μαζι με τα κυπελακια εχουν υστερηση αναπτυξης σε σχεση με τα αλλα.Μαλλον δε βιοδιασπαται τοσο γρηγορα οσο θα επρεπε στο χωμα και εμποδιζει τη αναπτυξη των ριζων εξωτερικα του κυπελου αμεσα.
- Ειναι πολυ πιο ακριβα απο τα πλαστικα.

Σε γενικες γραμμες αν και εχω ακομα αρκετα που δε εχω φυτεψει,μεχρι στιγμης οι εντυπωσεις ειναι αρνητικες.Αν δε δω καποια σημαντικη αλλαγη στα υπολοιπα δε θα τα ξαναχρησιμοποιησω σιγουρα.

Written by

2 σχόλια.Γραψτε και εσεις ενα σχολιο:

Ανώνυμος είπε...

Πριν τα μεταφυτέψεις σε κήπο / παρτέρι / ζαρντινιέρα κτλ, μούσκεψέ τα πολύ - σε σημείο να "στέκονται" οριακά. Διαλύονται πιο εύκολα.

Αν θες φτηνά, πήγαινε στο Jumbo!

vaggelas είπε...

Ναι το εκανα,διαλυονται παρα πολυ ευκολα με το νερο,απλως τα εχουν διαπερασει οι ριζες κ ουσιαστικα διαλυεις λιγο το ριζικο συστημα.
Αν παω τσαμπα θα κοιταξω,γιατι αυτα οντως ηταν ακριβα.

© 2013 iPRESS. All rights resevered. Designed by Templateism