Κυριακή, 6 Δεκεμβρίου 2009

Filled Under: ,

Ακονισμα Αλυσιδας Αλυσοπριονου


Το πιο σημαντικό μέρος σε ένα αλυσοπριονο είναι η αλυσίδα του.Είναι αυτό που κάνει όλη τη δουλειά.
Μια καινούργια και τέλεια ακονισμένη αλυσίδα έχει τεράστια διαφορά στο κόψιμο από μια παλιά στομωμενη.
Με τη χρήση(και ιδίως με τη κακή χρήση)όλες οι αλυσίδες ακόμα και οι καλύτερες στομώνουν αργά η γρήγορα.
Έτσι απαιτείται το ακόνισμα τους.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για το ακόνισμα της αλυσίδας,από πολύς απλούς με μια στρόγγυλη λίμα μέχρι αυτόματα επαγγελματικά μηχανήματα που ακονίζουν ολόκληρη την αλυσίδα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Μπορούμε λοιπόν να διαλέξουμε για το ακόνισμα ένα μαγαζί που τροχίζει αλυσίδες(κοστίζει 2-3 ευρώ η αλυσίδα) η μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας.




Αν θέλουμε να το κάνουμε μόνοι μας οι λύσεις είναι οι παρακάτω

Ειδική Στρογγυλή Λίμα



Είναι ο πιο οικονομικός τρόπος αφού το μόνο που χρειάζεται είναι μια στρογγυλή λίμα ανάλογη της αλυσίδας και οι κατάλληλοι οδηγοί.Επειδή όλα γίνονται χειροκίνητα χρειάζεται λίγο εμπειρία ώστε να γίνει σωστά η δουλεία και να μη γίνει ζημιά στην αλυσίδα.Ένας οδηγός για το τρόχισμα με στρογγυλή λίμα είναι εδώ



Συν  
  • Οικονομικός 
  • Μπορεί να γίνει παντού χωρίς χρήση ρεύματος

Πλην  
  • Αργός  
  • Θέλει μια σχετική εμπειρία



Dremel/Proxon τρόπος



Και αυτός είναι σχετικά οικονομικος τρόπος αν έχετε ήδη ένα πολυεργαλειο τυπου Dremel,proxon η καποιο αναλογο.Το μόνο που χρειαζεται ειναι το εξαρτημα με την αναλογη λιμα και τους αναλογους οδηγους παλι.Επειδη και εδω γίνεται "ημιμηχανικα" η δουλειά,χρειαζεται λιγο προσοχη


Συν 
  • Σχετικα οικονομικος  
  • Πιο γρηγορος απο τη απλη λιμα

Πλην 
  • Χρειαζεται πολυεργαλειο(αν δε ειναι μπαταριας χρειαζεται και παροχη ρευματος
  • Θελει λιγο προσοχη



Ερασιτεχνικο Μηχανημα Τροχισματος Αλυσιδας



Αυτος ειναι ο τροπος που ακονιζω εγω τις αλυσιδες μου.Τα ερασιτεχνικα μηχανηματα ειναι σχετικα φτηνα(απο 30 -100 ευρω περιπου).Ειναι σχετικα απλα στη χρηση και αρκετα πιο γρηγορα απο τις προηγουμενες μεθοδους.
Αυτον τον τροπο θα σας δειξω αναλυτικα λιγο πιο κατω.

Συν 
  • Αρκετά γρήγορος 
  • Εύκολος στη χρήση

Πλην 
  • Κοστίζει 30-100 ευρώ το μηχάνημα 
  • Γίνεται μόνο στο πάγκο εργασίας μας και το ρεύμα είναι απαραίτητο



Επαγγελματικο Μηχάνημα Τροχίσματος Αλυσίδας



Δε θα πω τιποτα,απλως δειτε το βιντεο και θα καταλαβαιτε.



Συν 
  • Απολυτα αυτοματοποιημενος 
  • Πολυ Γρηγορος

Πλην 
  • Κοστιζει αρκετα,συμφερει μονο επαγγελματιες.(απο 150 ευρω και πανω,το συγκεκριμενο στο βιντεο κοστιζει περιπου 2000 ευρω)


Ακόνισμα με ερασιτεχνικό μηχάνημα

Με αυτον τον τροπο ασχολουμαι εγω.Ειχα αγορασει ενα μηχανημα απο τα Lidl νομιζω κοντα στα 30 ευρω.Εχει την επωνυμια FLORABEST.Ειναι παρα πολυ απλο και ευκολο στη χρηση.
Για να το χρησιμοποιησουμε βεβαια πρεπει να ξερουμε καποια βασικα για τις αλυσιδες αλυσιοπριονων.
Καταρχας ειναι σχεδον αναγκαιο να ξερουμε ακριβως το μοντελο και τη μαρκα της αλυσιδας.Ετσι μπορουμε ευκολα να δουμε τα χαρακτηριστικα της.Για παραδειγμα η δικια μου ειναι αυτη 
Οι αλυσιδες εχουν δοντια κοπης και συνδεσμους.Τα δοντια ειναι αυτα που κοβουν.Καθε δευτερο δοντι εχει αντιθετη φορα κοπης απο το επομενο και το προηγουμενο(εκτος και αν η αλυσιδα εχει μονο αριθμο δοντιων που τοτε ενα δοντι θα ειναι ιδιο με το επομενο).
Δηλαδη το ενα "βλεπει" δεξια και το επομενο "βλεπει αριστερα.
Η αλυσιδα εχει τα εξης στοιχεια




  • Δόντι κοπής 
  • Οδηγός βάθους κοπής
  • Διαφορά οδηγού βάθους κοπής  (Αυτο ειναι παρα πολυ σημαντικο.Η διαφορα οδηγου βαθους κοπης δειχνει ποσο βαθια θα κοβει η αλυσιδα,αν ειναι πιο μικρη απο οσο πρεπει δε θα κοβει,αν ειναι πιο μεγαλη απο οσο πρεπει δε θα αντεξει.)
  • Γωνία κοπής
  • Πλάγια γωνία κοπής
Σε αυτη τη φωτο φαινεται το μηχανημα

Εχει
  • Ρυθμιζομενη βαση αλυσιδας +- 30 μοιρες ωστε να μπορουμε να γυρναμε την αλυσιδα για να τροχιζουμε το αναλογο δοντι.
  • Ρυθμιστη στοπ βαθους τροχισματος ωστε να μπορουμε να ρυθμιζουμε μεχρι ποιο βαθος θα κατεβαινει ο τροχος
  • Ρυθμιστη θεση τροχισματος αλυσιδας,ωστε να αλλαζουμε ευκολα δοντια
  • Ασφαλιση δοντιου,ωστε να κραταει σταθερα το δοντι οσο το τροχιζουμε

Τι χρειαζομαστε



Η διαδικασια ειναι απλη,καταρχας ρυθμιζουμε τη θεση τροχισματος του δοντιου και τη γωνια τροχισματος (30 μοιρες προς την πλευρα που βλεπει το δοντι),ωστε να ειναι στη σωστη θεση παντα το δοντι που τροχιζουμε,
επειτα ρυθμιζουμε το ρυθμιστη βαθους ωστε κατεβασμενος ο τροχος ισα που να εφαπτεται με το δοντι
μετα ασφαλιζουμε τη αλυσιδα με το ειδικο στοπ και κατεβαζουμε το τροχο.Εφοσον τον εχουμε ρυθμισει σωστα δε προκειται να τροχισει πιο πολυ απο οσο πρεπει.Ξεασφαλιζουμε και προχωραμε την αλυσιδα 2 δοντια(οπως ειπαμε τα δοντια της αλυσιδας εχουν καθε 2 την ιδια φορα).
Δε χρειαζεται να ξαναρυθμισουμε το ρυθμιστη θεσης,απλως αλλαζουμε δοντι,το εφαρμοζουμε,το ασφαλιζουμε και τροχιζουμε.Επαναλαμβανουμε τη διαδικασια για ολα τα δοντια της ιδιας φορας και οταν τα εχουμε τροχισει ολα,αλλαζουμε τη γωνια τροχισματος απο την αλλη μερια και τροχιζουμε τα αλλα δοντια.
Και τελειωσαμε.Αυτο χρειαζεται μονο αν η αλυσιδα ειναι απλως στομωμενη και χρειαζεται ενα απλο τροχισμα.Αν εχει υποστει φθορα η αλυσιδα στο δοντι κοπης  η στον οδηγο κοπης η εχει αλλαξει το βαθος κοπης πρεπει να γινει ρυθμιση ξανα με οδηγους και με τη λιμα.

Η διαδικασια γινεται πιο ευκολα κατανοητη βλεποντας αυτο το βιντεο.
Ειναι ενα περιπου ιδιο μηχανημα




το βιβλιο οδηγιων του μηχανηματος μου μπορειτε να το κατεβασετε απο ΕΔΩ



Written by

15 σχόλια.Γραψτε και εσεις ενα σχολιο:

Ανώνυμος είπε...

ΑΡΙΣΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ

Ανώνυμος είπε...

ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΑΚΟΝΙΣΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΣΩΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΥΣΙΔΑ ΠΟΥ ΞΥΡΙΖΕΙ

Ανώνυμος είπε...

Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΟΥ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕΣ!

Ανώνυμος είπε...

τα μηχανηματα ακονισματοσ καλα και γρηγορα αλλα υπαρχει προβλημα. το τροχισμα δεν κρατα πολυκαι αυτο γιατι γινεται βαψιμο [καψιμο]τησ αλυσιδασ,γι οσουσ το καταλαβαν.τοκαλυτερο ειναι με διπλη λιμα για δοντι και οδηγο στο χερι,μακραν ο καλυτεροσ.

Ανώνυμος είπε...

Πολυ καλη η παρουσιαση σου,εχεις παραλείψει ομως να περιγραψεις το παχος του δισου ακονισματος.
Αγορασα ενα τροχιστικο κ ειναι 3,2 mm παχος ο δισκος.Στην αγορα υπαρχουν κ 4,5mm.Oι αλυσιδες μου ειναι 3/8 πιον πρεπει να επιλεξω?

Καλες Γιορτες!

Ανώνυμος είπε...

Πόσο πάχος πρεπει να έχει ο τροχος για το ακόνισματος?

vaggelas είπε...

Συγνωμη για τη καθυστερηση καταρχας,
H καθε αλυσιδα εχει τις δικιες της προδιαγραφες.Συνηθως τις λεει στο κουτι κ ετσι πρεπει "κανονικα" να ακονιζεται με το σωστο τροπο.
Στα 3/8 μπορεις να χρησιμοποιησεις και τα 2 παχη απο οσο ξερω.
Εφοσον εχεις τον μικρο,καντες με αυτον.Και εγω τον,3.2 εχω.
Λογικα σε καθε μηχανημα ακονισματος πρεπει να εχει ενα πινακα με τις μαρκες των αλυσιδων και τι δισκο θελει η καθε μαρκα.

Θα κανω edit το ποστ οταν βρω καποιο οδηγο με τις μαρκες των αλυσιδων και τους δισκους που θελει η καθεμια.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα.Που μπορω να βρω φτηνες αλυσιδες για τα πριονια μου?Ακουω οτι τις αγοραζουν σχεδον 9-10 ευρω καποιοι ενω εγω 20 για 84 οδηγους.

vaggelas είπε...

Εγω αγοραζω αλυσιδες απο ενα τοπικο καταστημα.Η τιμη ειναι περιπου 9 ευρω για oregon για 40αρα λαμα(33 δοντια).
Η δικια σου αλυσιδα ειναι αρκετα μεγαλυτερη αν καταλαβα καλα(εξαρταται αν εννοεις οδηγους τα δοντια η τους συνδεσμους).
Στο ebay μπορεις να βρεις καλυτερες τιμες σιγουρα αλλα λογικα θες να παρεις αρκετες για να αντισταθμησεις το πιθανο κοστος των μεταφορικων.
Ελληνικο e-shop με αλυσιδες δε εχω δει με ποικιλια.Αλλα δε εχω ψαξει και τρομερα.

Ανώνυμος είπε...

40ara λαμα με 33 δοντια δεν υπαρχει.ισως να φοραει 55 ή 56 οδηγους.Οταν λεμε οδηγους(με αυτο τον ορο πωλουνται) εννουμε τα δοντια που πατανα στην αλυσιδα.

Δημήτρης είπε...

Μηπως Μπορειτε να μου πειτε που θα βρω ενα φθηνο μηχανημα να ακονιζω τις αλυσιδες?

Δημήτρης είπε...

Μηπως μπορειτε να μου πειτε που μπορω να αγορασω ενα φτηνο μηχανημα για να ακονισω τις αλυσιδες??

vaggelas είπε...

Δημητρη δε ξερω σε ποια περιοχη εισαι.Καταρχας δοκιμασε τοπικα μαγαζια με αλυσοπριονα,λογικα θα εχουν.Και λιγα ευρω παραπανω να δωσεις καλυτερα να μεινουν τα λεφτα σου στη τοπικη κοινωνια.
Αν δε ειναι οικονομικα μπορεις να δοκιμασεις για πιο οικονομικα στο e-bay αν δε βαριεσαι τη αναμονη η στο www.skroutz.gr βαζοντας στη αναζητηση τροχιστικο,βγαζει αποτελεσματα αρκετα στη κατηγορια ηλεκτρικα εργαλεια-τροχοι.
Εγω το δικο μου το ειχα αγορασει απο τα Lidl αλλα το lidl δουλευει με εβδομαδιαιες προσφορες και το φερνει ανα διαστηματα.Τα praktiker εχουν επισης καποια οικονομικα μοντελα με λιγοτερο απο 30 ευρω αν θυμαμαι καλα.

vaggelas είπε...

Η αλυσιδα δε ειναι Ελληνικη κατασκευη δυστυχως και ετσι η επισημη ονομασια των επιμερους στοιχειων που εχει ειναι Αγγλικη.Αυτη που χρησιμοποιειται εδω σε εμας ειναι Ελληνικη μεταφραση.
Αυτο που εγω λεω δοντια ειναι το cutter αγγλιστι,δηλαδη αυτο που τρωει το ξυλο,αυτο που τροχιζουμαι.
Δε ξερω αν ετσι λεγεται επισημα στα Ελληνικα,εγω ετσι το εμαθα απο το καταστημα και απο παλαιοτερους και ετσι το λεω.
Οδηγο εσυ λες αυτο που παταει στη αλυσιδα,το drive link στα αγγλικα.
Εχω ακουσει να λενε οδηγο καποιοι και το cutter παντως.
Η αλυσιδα η δικια μου ειναι για 40αρα λαμα(της μανας της) εχει 33 δοντια και 66 οδηγους,oregon.
Υποθετω οτι θα υπαρχουν μοντελα με 40αρες λαμες που φορουν αλυσιδες με περισσοτερους οδηγους και αλλα με λιγοτερους.Εξαρταται απο το μοντελο παντα απο οσο ξερω και απο το μηκος και το σχημα της λαμας.
Η επισημη σελιδα της oregon για τις αλυσιδες και τα στοιχεια της.Site της Oregon

paul είπε...

Εξαρταται απο το βημα της αλυσιδας 1/4,3.25,3/8,0.404 αυτα ειναι τα επισημα για αλυσοπριονα χειρος.Για επαγγελματικα πριονιστηρια υπαρχουν 3/4 και εχω δει και 2 inches.Ενα παραδειγμα Husqvarna 55 με 18" λαμα και βημα 3.25 εχει 72 οδηγους ενω ενα Husqvarna 575xp παλι με 18" λαμα εχει 68 οδηγους ολα αυτα ειναι μαμησια ετσι βγαινουν απο το εργοστασιο.Συγχαρητηρια για το Blogg πολυ καλη δουλεια

© 2013 iPRESS. All rights resevered. Designed by Templateism